Аналіз твору “Лускунчик і Мишачий король”

Мова і література
Відповіді із зарубіжної літератури для 5 класу, тема "Лускунчик і Мишачий король". Підручник Ніколенко. Сторінка 198-199
  1. Опишіть святкову атмосферу в будинку Штальбаумів. Що привернуло вашу увагу?

    У їхньому домі відчувалось свято: купа іграшок, прикрас, вогники на ялинці, усміхнена родина.

    Особисто мою увагу привернули прикраси на ялинці, Це солодощі з марципану й мигдалю.

  1. Як готувались до свята діти й дорослі? Якими були їхні очікування? Чи справдились вони?

    Дорослі готували подарунки малечі, а діти думали, що ж це буде. Вони очікували неймовірний подарунок від хрещеного, адже він робив їх сам і вони були безцінні.

    Вони отримали стільки подарунків, скільки ніколи не бачили.

  1. Що незвичного приготував Дросельмаєр? Як поставилися до подарунка хрещеного діти та їхні батьки?

    Хрещений зробив замок, у якому фігурки механічно повторювали рухи: діти з батьками в приміщені, зображення Дросельмаєра, який входить у середину, чоловічок у зеленому, виглядаючий із віконечка.

Проте , коли вони побачили подарунок, він їм швидко набрид. Хлопчик так і сказав, а дівчинка була ввічлива й просто не звертала увагу на іграшку-замок.

    Мамі дітей стало не зручно й випитувала дедалі іграшки, це швидко підняло настрій майстру.

  1. Розкажіть фантастичні перетворення персонажів і речей у творі.

    Головна фантастика- це оживші іграшки. Коли вони починають говорити, хотиди, взаємодіяти між собою. У них своє життя та історія, вони справжні.

    Перетворення Лускунчика на реальну людину.

  1. Як Марі ставилась до інших персонажів? Наведіть приклади з тексту.

    Марі дуже вихована й чемна дівчинка, з щирим і добрим серцем.

Вона не сказала хрещеному, що їй не сподобався подарунок, дівчинка не хотіла його образити.

    Віддавала свої солодощі й речі, щоб урятувати Лускунчика.

Допомогла знайти йому шаблю, щоб уразити Мишачого короля.

  1. Як ви гадаєте, чому рідні не розуміли Марі? А хто розумів її фантазії?

    Рідні сміялись із її «вигадок», вони не вірили в чудо й думали, що їй це мариться.

    Але хрещений довіряв її словам. Я думаю, тому що він створював іграшки, вкладав у них душу й знав, що вони живі істоти.

  1. Знайдіть у повісті ознаки чарівної казки. Сюжети яких відомих вам казок вона нагадує?

    Іграшки в повісті оживають, це елемент фантастики. Семиголові миші, армія солдатиків, живий Лускунчик.

    Ця повість споріднена з багатьма відомими казками своїм сюжетом : Попелюшка, Русалонька та багато інших. Суть у тому, що добро завжди перемагає.

  1. Створіть постер за сюжетом повісті-казки , зобразивши головних персонажів , зазначивши її тему(теми), ідею(ідеї), використавши 1-2 цитати.

Марі-дівчинка, яка потрапила в казковий світ.

«Ох, що вона тепер побачила!»

Хрещений-той, хто підтримав та допоміг потрапити сюди.

Лускунчик-вірний рицар.

«.., я згодна, щоб ви були моїм нареченим»

  1. Дослідіть проблему «Дросельмаєри в реальному й чарівному світі казки». Скільки всього Дросельмаєрів діють у сюжеті твору? Назвіть їх. Якими родинними зв`язками вони пов’язані між собою? З ким із Дросельмаєрів була знайома Марі ? Знайдіть цитати про ставлення дівчинки до них . Прокоментуйте їх.

    За твором ми знайомимось двох Дросельмаєрів: Лускунчик та хрещений.

    Марі ставилась до них добре, хрещеного вона поважала. А Лускунчика покохала, стала його нареченою.

  1. Хто з персонажів повісті проявляє розбещеність, неповагу до інших, жорстокість? Як боротися з цими вадами?

    Жорстокий та не приємний у творі є Мишачий король. Він ображав Лускунчика, псував та забирав речі Марі.

    Не треба йти на повідку в таких людей. Вони заставляють робити Вас те, що Ви не хочете. Це називається –маніпуляція. Такі люди не можуть бути гарними друзями.

  1. Як ви розумієте такі людські якості, як співчуття, самопожертва, доброта? Кому з героїв або героїнь повісті Е.-Т.-А. Гофмана вони притаманні? Чи важливі вони для розвитку людини? А для вас особисто?

    Люди здатні на самопожертву чи проявляють доброту дуже цінні. До них треба тягнутись, вони вміють співчувати та бути гарним другом.

    Такі якості притаманні Марі та Лускунчику. Вони заради один одного могли віддати те, що їм важливо, поставити благополуччя кожного понад своє.

    Я вважаю, що такі якості треба розвивати в собі. Завжди треба залишатися й бути людиною.

Оцінка
( 25 оцінок, середнє 3.68 з 5 )
Поділитись в соцмережах
Додати коментар