Діалог–розпитування (4–6 реплік)

Вправа 557

Дев’яносто дев’ята стаття Конституції; зупинка на сімсот п’ятдесят шостому кілометрі; народився у тисяча дев’ятсот дев’яносто п’ятому році; на сорок п’ятій хвилині матчу; після дев’ятнадцятої години; записано на вісімдесят сьомій сторінці; місце в чотирнадцятому вагоні.

Завдання з української мови: ІІ. Складіть і запишіть діалог–розпитування (4–5 реплік), використавши одне з поданих словосполучень.

Діалог 1

– Пробачте, чи ви не знаєте, де знаходиться дев’яноста дев’ята стаття Конституції?
– Так, здається, вона описує порядок зміни Конституції. Ви можете знайти її у розділі про основні права і обов’язки громадян.
– Дякую! Мені потрібно підготувати реферат на цю тему.
– Нема за що. Успіхів вам у підготовці!

Діалог 2

– Як мені дістатися до зупинки на сімсот п’ятдесят шостому кілометрі?
– Вам потрібно сісти на автобус №5, він їде прямо до тієї зупинки.
– Чи довго їхати?
– Близько години. Тільки не пропустіть зупинку, вона після великого мосту.
– Дякую за допомогу!

Діалог 3

– Мені цікаво, коли народився цей відомий художник.
– Він народився у тисяча дев’ятсот дев’яносто п’ятому році.
– О, це були часи великих змін у світовій історії.
– Так, і це відображено у його творчості. Ви бачили його останню виставку?
– Так, було неймовірно!

Діалог 4

– Ти бачив гол на сорок п’ятій хвилині матчу?
– Так, це був неймовірний удар! Така точність та сила!
– Я кажу тобі, цей гравець – майбутня зірка!
– Абсолютно згоден. Він має неймовірний талант.
– Сподіваюся, він заб’є ще у другому таймі.

Діалог 5

– Вибачте, ви не підкажете, коли краще прийти на записано на вісімдесят сьомій сторінці?
– Я б рекомендував прийти після дев’ятнадцятої години. Тоді зазвичай менше людей.
– Добре, дякую. А до якої години вони працюють?
– До двадцятої. Маєте час.
– Велике спасибі за пораду!

Вправа 584

І. Знайдіть у підручнику з історії два речення з датами історичних подій, а в підручнику з географії – два речення з кількісними даними (площі територій, чисельність населення, особливості клімату тощо).

З історії України:
1. У 988 році Володимир Великий прийняв християнство, що стало важливим кроком у розвитку Київської Русі.
2. Битва під Берестечком, що відбулася в червні 1651 році, була однією з ключових подій війни між Україною та Річчю Посполитою.

З географії України:
1. Територія України становить близько 603 тисячі квадратних кілометрів, роблячи її найбільшою країною в Європі, повністю розташованою в Європі.
2. Клімат України переважно помірний континентальний, з м’якими зимами та теплим літом, особливо в південних регіонах.

II. Складіть і запишіть діалог–розпитування (5–6 реплік), використавши виписані речення.

Діалог 1

– Чи можеш ти нагадати мені, коли Володимир Великий прийняв християнство?
– Звісно, це сталося у 988 році. Це було важливе рішення для розвитку Київської Русі.
– А яка подія відбулася в червні 1651 році?
– О, це була Битва під Берестечком. Вона відіграла велику роль у війні між Україною та Річчю Посполитою.
– До речі, ти знаєш, скільки території займає Україна?
– Так, Україна має площу близько 603 тисячі квадратних кілометрів. Це робить її найбільшою країною в Європі.

Діалог 2

– Чи пам’ятаєш ти, коли відбулася Битва під Берестечком?
– Так, це було у червні 1651 році. Дуже значуща подія в історії України.
– А скільки території складає Україна?
– Україна займає близько 603 тисячі квадратних кілометрів, це найбільша країна в Європі.
– А який клімат в Україні?
– Україна має помірний континентальний клімат, з м’якими зимами і теплим літом.

Вправа 604

ІІ. Змініть подані речення так, щоб питальні займенники стали відносними. Надпишіть скорочено над займенниками розряд за значенням.

  1. Що (питальний) ти (особовий) хотів би на день народження? – Ось новий телефон, що (відносний) ти (особовий) і хотів день народження.
  2. Яка (питальний) твоя (присвійний) заповітна мрія? – Нова подорож до Австралії, яка (відносний) стала твоєю заповідною мрією.
  3. О котрій (питальний) годині розпочнеться вистава? – Він дізнався від батьків, о котрій (відносний) годині розпочнеться вистава.
  4. Які (питальний) книжки ти (особовий) любиш читати? – Ти (особовий) мені (присвійний) так і не відповів, які (відносний) книжки ти (особовий) любиш читати.
  5. Кому (питальний) ти (особовий) хочеш подякувати? – Зараз, ти (особовий) можеш об’явити, кому ти хочеш подякувати.

IІI. Складіть і запишіть діалог–розпитування (4–5 реплік), використавши питальний і відносний займенники.

Діалог 1

– Які книжки ти хочеш отримати на свій день народження?
– Я хотів би книжки про космос, які розкривають таємниці Всесвіту.
– А кому ти плануєш подякувати за подарунки?
– Я обов’язково подякую всім моїм друзям, які прийдуть на святкування.
– Яка подорож є твоєю заповітною мрією?
– Моя мрія – це подорож до Японії, країни, про яку я читав у книгах.

Діалог 2

– Які книжки ти останнім часом читав?
– Я прочитав книжку, яка називається “Загадка старого маяка”.
– Кому б ти порекомендував її прочитати?
– Я б порекомендував її всім, хто любить пригодницькі історії.

Діалог 3

– О котрій годині ти збираєшся на зустріч?
– Зустріч, о котрій ти говориш, розпочнеться о шостій вечора.
– А яка твоя улюблена книжка?
– Моя улюблена книжка – це роман, який змінив моє ставлення до життя.
– А кому ти хочеш подякувати за останній подарунок?
– Я хочу подякувати моєму другу, який завжди знає, що мені подарувати на день народження.

Джерело
Оцінка
( 2 оцінки, середнє 2.5 з 5 )
Поділитись в соцмережах
Додати коментар