Рік видання: 2017
Автори: Андерсон, Вихренко, Чернінський
Видавництво: Школяр
Кількість сторінок: 256
PDF (електронний підручник)
Читати онлайн
Скачати 9_klas_biologija_anderson_2017.pdf
Зміст:
| Шановні дев’ятикласники! | 3 |
| Вступ. § 1. Біологія – наука про живе. Рівні організації біологічних систем | 5 |
|
Тема 1. ХІМІЧНИЙ СКЛАД КЛІТИНИ ТА БІОЛОГІЧНІ МОЛЕКУЛИ |
9 |
| З історії відкриттів | 10 |
| § 2. Хімічний склад клітини. Неорганічні сполуки | 11 |
| § 3. Органічні молекули. Біологічні макромолекули – біополімери | 17 |
| § 4. Вуглеводи та ліпіди | 21 |
| § 5. Білки: структурна організація та функції | 25 |
| § 6. Ферменти, їх роль у клітині | 29 |
| Лабораторне дослідження властивостей ферментів | 31 |
| § 7. Нуклеїнові кислоти: структурна організація та функції. АТФ | 33 |
| Цікавинки | 37 |
| Практична робота. Розв’язування елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот | 38 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Вступ. Хімічний склад клітини та біологічні молекули» | 39 |
|
Тема 2. СТРУКТУРА КЛІТИНИ |
43 |
| З історії відкриттів | 44 |
| § 8. Дослідження клітин | 45 |
| § 9. Клітинна мембрана | 49 |
| § 10. Цитоплазма й основні клітинні органели | 53 |
| § 11. Ядро: будова і функції | 57 |
| § 12. Типи клітин. Рослинна, тваринна та грибна клітини | 59 |
| Лабораторна робота. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин | 61 |
| Цікавинки | 62 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Структура клітини» | 63 |
|
Тема 3. ПРИНЦИПИ ФУНКЦІОНУВАННЯ КЛІТИНИ |
67 |
| З історії відкриттів | 68 |
| § 13. Обмін речовин і перетворення енергії в клітині | 69 |
| § 14. Біохімічні механізми дихання | 71 |
| § 15. Фотосинтез. Його планетарна роль | 75 |
| § 16. Хемосинтез | 79 |
| § 17. Загальні принципи перетворення речовин у клітинах | 81 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Принципи функціонування клітини» | 83 |
|
Тема 4. ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ СПАДКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ |
87 |
| З історії відкриттів | 88 |
| § 18. Гени та геноми | 89 |
| § 19. Транскрипція. Основні типи РНК | 91 |
| § 20. Генетичний код | 93 |
| § 21. Біосинтез білка | 95 |
| § 22. Подвоєння ДНК | 97 |
| § 23. Клітинний цикл. Мітоз | 99 |
| Лабораторне дослідження фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі) | 100 |
| § 24. Мейоз | 101 |
| § 25. Статеві клітини й запліднення | 103 |
| § 26. Індивідуальний розвиток організмів | 105 |
| Практична робота. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції | 109 |
| Цікавинки | 110 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Збереження та реалізація спадкової інформації» | 111 |
|
Тема 5. ЗАКОНОМІРНОСТІ УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК |
115 |
| З історії відкриттів | 116 |
| § 27. Генетика як наука: історія та методи | 117 |
| § 28. Основні генетичні поняття | 119 |
| § 29. Закони Менделя | 121 |
| § 30. Неменделівське успадкування ознак | 125 |
| § 31. Зчеплене успадкування | 129 |
| § 32. Форми мінливості. Спадкова мінливість | 133 |
| § 33. Неспадкова мінливість | 137 |
| Лабораторне дослідження мінливості у рослин і тварин | 138 |
| § 34. Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування | 139 |
| Практична робота. Складання схем схрещування | 143 |
| Проект. Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) | 144 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Закономірності успадкування ознак» | 145 |
|
Тема 6. ЕВОЛЮЦІЯ ОРГАНІЧНОГО СВІТУ |
149 |
| З історії відкриттів | 150 |
| § 35. Еволюція та її докази. Відкриття Ч. Дарвіна | 151 |
| § 36. Популяція як елементарна одиниця еволюції | 155 |
| § 37. Видоутворення як етап еволюційного процесу | 159 |
| § 38. Сучасні погляди на еволюцію | 163 |
| § 39. Еволюція людини | 167 |
| § 40. Світоглядні та наукові погляди на походження життя | 171 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Еволюція органічного світу» | 175 |
|
Тема 7. БІОРІЗНОМАНІТТЯ |
179 |
| З історії відкриттів | 180 |
| § 41. Основи еволюційної філогенії та систематики | 181 |
| § 42. Різноманітність форм життя: віруси та прокаріоти | 183 |
| Практична робота. Порівняння будови та процесу розмноження | |
| клітинних та неклітинних форм життя | 186 |
| § 43. Різноманітність еукаріотичних організмів | 187 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Біорізноманіття» | 191 |
|
Тема 8. НАДОРГАНІЗМОВІ БІОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ |
195 |
| З історії відкриттів | 196 |
| § 44. Екологічні фактори | 197 |
| § 45. Екосистема. Різноманітність екосистем | 201 |
| § 46. Харчові зв’язки та потоки енергії у екосистемах | 203 |
| § 47. Біосфера як цілісна система | 205 |
| § 48. Стабільність екосистем та причини її порушення | 209 |
| § 49. Заходи щодо збереження біосфери | 213 |
| Цікавинки | 216 |
| Проект. Виявлення рівня антропогенного впливу в екосистемах своєї місцевості | 216 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Надорганізмові біологічні системи» | 217 |
|
Тема 9. БІОЛОГІЯ ЯК ОСНОВА БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА МЕДИЦИНИ |
221 |
| З історії відкриттів | 222 |
| § 50. Одомашнення рослин і тварин. Поняття про селекцію | 223 |
| § 51. Біотехнологія, її завдання та методи | 227 |
| § 52. Генетична інженерія | 229 |
| § 53. Клітинна інженерія | 231 |
| § 54. Біологія і медицина | 233 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Біологія як основа біотехнології та медицини» | 237 |
| § 55. Загальні властивості живих систем | 241 |
| Предметний покажчик | 243 |
| Джерела додаткової інформації | 252 |






