Урок-практикум. Побудова діаграми кількості опадів. 6 клас – географія. Гільберг

§30. Урок-практикум. Побудова діаграми кількості опадів

Майстерність приходить лише з практикою і не може з’явитися тільки під час читання інструкцій.

Наполеон Гілл, американський журналіст

  • Як ви розумієте вислів Наполеона Гілла?
  • Пригадайте, які бувають опади.
  • Якими приладами вимірюють кількість опадів?
  • В яких одиницях їх вимірюють?

Мета: навчитися складати стовпчасту діаграму кількості опадів за сезонами та аналізувати її.

Вам знадобляться: олівець, гумка, лінійка, кольорові олівці.

Діаграма – це один із графічних засобів зображення співвідношення між величинами, які порівнюються.

Хід роботи

1. За допомогою таблиці «Розподіл опадів за місяцями» визначте особливості розподілу опадів протягом року в Лондоні, Києві, Токіо та Пекіні. Зробіть висновок.

РОЗПОДІЛ ОПАДІВ ЗА МІСЯЦЯМИ (ММ)

Таблиця Розподіл опадів за місяцями

2. Побудуйте в зошиті стовпчасту діаграму розподілу опадів для м. Києва (1-й варіант) і м. Лондона (2-й варіант) за сезонами, використовуючи дані таблиці.

  • А) Порахуйте кількість опадів, яка випадає у даному місті кожної пори року.
  • Б) Зобразіть кількість опадів кожного сезону у вигляді стовпчиків.
  • В) Ширину цих стовпчиків вибираємо однакову (наприклад, 3 клітинки в зошиті), а їх висоти мають відповідати кількості опадів відповідного сезону.
  • Г) Оберіть масштаб (1 мм – 10 одиниць величини. 1 мм – 10 мм). Проставте відмітки по вертикалі.
  • Д) На горизонтальну вісь нанесіть пори року (сезони), а на вертикальну – кількість опадів.
  • Е) Побудуйте за допомогою лінійки стовпчики і зафарбуйте їх у відповідний колір.

3. Визначте середню річну кількість опадів.

4. Проаналізуйте складену діаграму.

5. За діаграмою та таблицею визначте:

  • а) кількість опадів, які випадають за рік;
  • б) місяць, за який випадає найбільша кількість опадів;
  • в) місяць з найменшою кількістю опадів.

Зробіть висновок.

Перевіряємо себе

1. Назвіть види опадів, які найчастіше бувають у вашій місцевості. Розкажіть про їхнє виникнення.

2. Складіть пам’ятку «Правила поведінки під час грози».

3. Оцініть свою діяльність на уроці. Продовжте речення:

  • Було цікаво…
  • Ми сьогодні дізналися…
  • У мене виникли труднощі…
  • Тепер я можу…
  • Наступного разу я хочу на уроці…

Зміст

Оцінка
( 2 оцінки, середнє 3 з 5 )
Поділитись в соцмережах
Додати коментар