§30. Урок-практикум. Побудова діаграми кількості опадів
Майстерність приходить лише з практикою і не може з’явитися тільки під час читання інструкцій.
Наполеон Гілл, американський журналіст
- Як ви розумієте вислів Наполеона Гілла?
- Пригадайте, які бувають опади.
- Якими приладами вимірюють кількість опадів?
- В яких одиницях їх вимірюють?
Мета: навчитися складати стовпчасту діаграму кількості опадів за сезонами та аналізувати її.
Вам знадобляться: олівець, гумка, лінійка, кольорові олівці.
Діаграма – це один із графічних засобів зображення співвідношення між величинами, які порівнюються.
Хід роботи
1. За допомогою таблиці «Розподіл опадів за місяцями» визначте особливості розподілу опадів протягом року в Лондоні, Києві, Токіо та Пекіні. Зробіть висновок.
РОЗПОДІЛ ОПАДІВ ЗА МІСЯЦЯМИ (ММ)
2. Побудуйте в зошиті стовпчасту діаграму розподілу опадів для м. Києва (1-й варіант) і м. Лондона (2-й варіант) за сезонами, використовуючи дані таблиці.
- А) Порахуйте кількість опадів, яка випадає у даному місті кожної пори року.
- Б) Зобразіть кількість опадів кожного сезону у вигляді стовпчиків.
- В) Ширину цих стовпчиків вибираємо однакову (наприклад, 3 клітинки в зошиті), а їх висоти мають відповідати кількості опадів відповідного сезону.
- Г) Оберіть масштаб (1 мм – 10 одиниць величини. 1 мм – 10 мм). Проставте відмітки по вертикалі.
- Д) На горизонтальну вісь нанесіть пори року (сезони), а на вертикальну – кількість опадів.
- Е) Побудуйте за допомогою лінійки стовпчики і зафарбуйте їх у відповідний колір.
3. Визначте середню річну кількість опадів.
4. Проаналізуйте складену діаграму.
5. За діаграмою та таблицею визначте:
- а) кількість опадів, які випадають за рік;
- б) місяць, за який випадає найбільша кількість опадів;
- в) місяць з найменшою кількістю опадів.
Зробіть висновок.
Перевіряємо себе
1. Назвіть види опадів, які найчастіше бувають у вашій місцевості. Розкажіть про їхнє виникнення.
2. Складіть пам’ятку «Правила поведінки під час грози».
3. Оцініть свою діяльність на уроці. Продовжте речення:
- Було цікаво…
- Ми сьогодні дізналися…
- У мене виникли труднощі…
- Тепер я можу…
- Наступного разу я хочу на уроці…