Урок узагальнення до тем: «Біосфера», «Географічна оболонка Землі», «Антропосфера». 6 клас

Урок узагальнення до тем: «Біосфера», «Географічна оболонка Землі», «Антропосфера»

1. Учені дослідили та обчислили, що для утворення шару ґрунту завтовшки 5 см потрібно близько 1 тисячі років. Скільки тисяч років потрібно для утворення шару ґрунту завтовшки 50 сантиметрів? Як ви вважаєте, чи достатньо такого шару ґрунту для нормального розвитку рослин? Відповідь обґрунтуйте.

2. Припустимо, ваші батьки придбали дачу і там є земельна ділянка. Вам потрібно визначити тип ґрунту та покращити його родючість. Як ви розв’яжете цю проблему?

3. Розподіліть перелічені природні комплекси на 2 групи: природні і штучні.

Ліс, поле, сад, ставок, савана, озеро, пустеля, лісосмуга, болото, парк, струмок, море, річка, балка.

4. Назвіть штучні природні комплекси, що траплялись на шляху мандрівникам:

«Шестикласники вирішили помандрувати околицями свого селища. Вийшовши зі школи, вони пішли через парк дорогою до річки. Маршрут видався нелегким, спочатку вони йшли полем, на якому достигали хліба, а потім вузькою стежкою вийшли на галявину, з якої виднілася гребля. Це місцевий ставок. Гору що виднілась на південь, діти обрали для наступної мандрівки. Поплававши та відпочивши, учні розгадували кросворди, загадки…»

5. Назвіть природні комплекси, що зображені на світлинах.

Складіть умовний рюкзак для мандрівки природним комплексом, що зображено на малюнках 1 і 3.

природні комплекси

6. Назвіть природні комплекси, де мешкають тварини, які згадано в загадках.

  • Два горби прекрасні маю, сідай між ними, покатаю.
  • Має пір’я та не літає, ніг не має, та не здоженеш.
  • Дуже товсті ноги маю, ледве їх переставляю, сам високий я на зріст, замість рота в мене хвіст.
  • Тварина рогата і рогів багато.

7. Про яку природну зону йдеться в описі: «Зима холодна, літо тепле. Ґрунти – сірі лісові, чорноземи. Рослинність степова і лісова: дуб, граб, сосна, ковила, типчак, тонконіг, тимофіївка. Тварини: лось, куниця, лісовий кіт, білка, ховрах, їжак, тушканчик, миша».

8. Тарас Шевченко писав: «Тече вода в синє море, та не витікає…». Чи насправді це так? Про яку властивість географічної оболонки тут ідеться? Чи проявляється ця властивість у вашій місцевості? Наведіть приклад.

9. Існує вислів: «Після кожної темної ночі настає світанок». Про яку закономірність географічної оболонки тут ідеться? Наведіть інші приклади, що підтверджують цю закономірність.

10. Використавши всі запропоновані слова, складіть розповідь про природний комплекс.

Клімат, верблюд, спекотний, пересихають, посушливий, тріскає, колючі чагарники, річки, тварини, каміння, пісок, пристосувались, змії, верблюжа колючка, ящірки.

Вкажіть назву цього природного комплексу.

11. Опишіть, які ви пропонуєте заходи для збереження рідкісних тварин або рослин (за вибором), поширених у вашій місцевості. Назвіть їх (не менше двох прикладів).

Зміст

Оцінка
( 1 оцінка, середнє 1 з 5 )
Поділитись в соцмережах
Додати коментар