Аналіз твору “Пригоди Тома Соєра”

Мова і література
Відповіді із зарубіжної літератури для 5 класу, тема "Пригоди Тома Соєра". Підручник Ніколенко. Сторінка 241-242
  1. «Зразковий Хлопчик» у Сент-Пітерсберзі: який він? Яке враження про нього у вас склалося?

    Я вважаю, що хоч він і бешкетник, проте він хитрий та кмітливий, може знайти вихід з будь-якої ситуації.

    «Зразковий Хлопчик» слухається старших, виконує їх доручення й не створює проблем.

  1. Чи був Том Соєр «Зразковим Хлопчиком»?

Він був неслухняним, лінився щось робити та відвідувати школу. За «стандартами» він не був « Зразковим Хлопчиком».

  1. Як ставилися до Тома дорослі та діти містечка? Чи можемо вважати головного героя повісті особливим?

    Дорослі та діти не тримали зла на Тома, не вважали його грубим чи агресивним. Ні, хлопець просто був бешкетником і неслухняною дитиною. Але він міг швидко розвеселити чи перехитрити старшого й дитину.

    У нього часто виходило об хитрити тітку Поллі й втекти від на казання.

  1. Дискусія. Чому сюжет повісті розгортається від епізоду в будинку тітоньки Поллі?

У цьому епізоді розкриваються стосунки в родині та характеру Тома. Як він спілкується з іншими та як знаходить вихід із ситуацій.

Тому й розв’язка сюжету починається в домі тітоньки Поллі.

  1. Опишіть світ дорослих і світ дітей у повісті. Хто є яскравими представниками і представницями кожного з них? Як співіснують ці два світи?

    У творі яскраво зображено два образи: тітонька Поллі й Том Соєр. Два світи. Діти зображені так само, які вони і є в житті:  трохи неслухняні, хочуть лише гуляти й веселитись. Паралельно дорослі виховують їх і хочу, щоб з малечі виросли достойні люди.

    Так само й в цьому творі, але співіснують вони в гармонії.

  1. Знайдіть у тексті епізоди, що виявляють складність характерів головних героїв і героїнь.
  • «Ну й розбишака ж,..»

Так казали про Тома Соєра дорослі, це і є складність його характеру.

  • «Але я страшенно боюсь пані..».

А це свідчить про строгість тітоньки Поллі, можливо, іноді вона перебільшувала.

  1. Охарактеризуйте емоційний стан одного з персонажів твору.

Тітонька Поллі. Вона хотіла виховати гарну людину з Тома. Часто її мучили сумніви щодо її методів виховання. Спочатку била лозою, а далі жалкувала про це. Проте міс Поллі знала, що в неї важлива місія: виростити справжнього чоловіка.

  1. Напишіть правила поведінки, які порушує Том Соєр, і правила, які він сам для себе придумав. Проаналізуйте їх.

Він:

  • Не слухав старших;
  • Прогулював школу;
  • Ходив на річку без дорослих;
  • Обхитрував тітоньку.

А також він:

  • Займався чим хотів;
  • Придумував собі розваги;
  • Обирав погуляти, а не вчитись.
  1. За допомогою інтернету з’ясуйте значення слова «бестселер». Поясніть, чому твори Марка Твена є бестселерами.

    Бестселер-популярна книга, яка потрапила до списку тих, які найбільше продається.

    Книги Марка Твена унікальні, перед цим читачі не бачили схожих історій та стилю написання. Тому вони набули популярності серед читачів завдяки сюжету.

  1. Дослідіть ті епізоди повісті, де персонажам доводиться ухвалювати непрості рішення , які визначають долі інших людей і змінюють їх самих. Прокоментуйте ці епізоди.

    Том, хотів підманити Джіму, щоб той допоміг йому. Хоча знав, що тітонька Поллі насварить малого.

    Тітонька Поллі, яка хотіла відлупцювати Тома лозою, але після того, як він об хитрив її, вона задумалась чи все робить правильно.

  1. У чому Том Соєр вбачає відмінність між працею і грою? Які ситуації у вашому житті можуть підтвердити або спростувати його думку?

   Гра — це все, чого робити ми не зобов’язані. Праця- те, що ми маємо робити. Якщо одну й ту саму дію піднести під різною «обгорткою» ставлення до неї зміниться.

    Якщо, наприклад, урок у школі буде в ігровій формі, діти з великою радістю будуть його відвідувати. У них буде відчуття, що це гра, їх не примушують.

Оцінка
( 5 оцінок, середнє 4.4 з 5 )
Поділитись в соцмережах
Додати коментар