Урок №3. Повторення про відсотки
Домашнє завдання: Розв’яжіть задачу: До деякого числа додали його 20 % і отримали 74.4. Знайдіть це число.
Відсотоком називається сота частина числа.
- 1% – це 1/100 величини.
- Для позначення слова «відсоток» застосовують знак %.
- Будь-яке число відсотків можна записати у вигляді десяткового або звичайного дробу.
- Щоб виразити відсотки числом, треба число відсотків розділити на 100.
Наприклад:
- Корисно пам’ятати деякі відсотки і відповідні їм дроби, які часто зустрічаються.
Проценти | 10% | 20% | 25% | 50% | 75% |
Дроби |
- Навпаки, щоб висловити число в процентах, потрібно помножити його на 100 і дописати знак відсотка.
Наприклад:
І в повсякденному житті, і при розв’язанні задач, корисно розуміти різні формулювання однієї і тієї ж зміни величини: без відсотків і з відсотками. Наприклад: в повідомленнях телевізійних новин «За останній тиждень захворюваність на коронавірус збільшилася на 50%» і «За останній тиждень захворюваність на грип збільшилася в 1,5 рази» йдеться про одне й те ж.
У цьому легко переконатися, якщо проілюструвати зміну величини за допомогою схеми.
Аналогічно,
- збільшити в 2 рази – це значить збільшити на 100%,
- збільшити в 3 рази – це значить збільшити на 200%,
- зменшити в 2 рази – це зменшити на 50%.
При всьому різноманітті завдань на відсотки, ми можемо виділити основні типи завдань:
Урок №2. Розв’язування задач
Домашнє завдання:
- Підручник (Мерзляк): №1071
- Підручник (Тарасенкова): №1147
- Підручник (Істер): №1510
Урок №1. Що таке відсоток?
Домашнє завдання:
- Підручник (Мерзляк): №1074, 1076
- Підручник (Тарасенкова): №1152, 1154
- Підручник (Істер): №1500, 1502
Учні часто запитують як правильно сказати: відсоток чи процент? Про це нам розкаже Олександр Авраменко.