Праця та господарство: колись і сьогодні. 5 клас. Історія

Якщо людині потрібна їжа, житло, одяг, безпека, вона повинна попрацювати, тобто щось зробити, щоб отримати бажане. Праця — діяльність людини задля задоволення своїх потреб. За допомогою знарядь праці людина може добувати, виробляти, створювати необхідні для себе речі. Тобто господарювати.

Учені вважають, що в прадавні часи за допомогою одного знаряддя праці людина могла виконувати 30-40 різних дій.

Спочатку люди вели привласнювальне господарство і споживали та використовували тільки те, що давала природа. Давні збирачі, мисливці та рибалки з часом навчилися обробляти землю, доглядати худобу, ліпити горщики, кувати залізо, ткати тканини. Вони почали багато корисних для них речей виготовляти власними руками. Такий спосіб господарювання називається відтворювальним.

Поступово люди навчилися обмінюватися необхідними для вжитку предметами, а потім і торгувати ними. Речі, вироблені на продаж, стали називати товаром. З’явилися гроші, торжки, базари і ярмарки. Склалися товарно-грошові відносини та ринкове господарство.

Винахідництво — один із найважливіших видів творчої діяльності людства. У всі часи воно дуже допомагало людині. Завдяки винайденню парового двигуна, а згодом електричної енергії ручну працю людей поступово замінювали робочі машини та механізми. Розвивався транспорт — залізниці, автомобілі, а з початку XX ст. — ще й авіація.

Сучасне господарство розвивається в умовах науково-технічного прогресу. З середини XX ст. набувають поширення комп’ютерні технології, а з ними — і нові засоби та способи передачі інформації. На багатьох виробництвах замість людини тепер працюють роботи.

Людина змінила світ. Змінилася сама. Але прагнучи комфорту і забезпеченого життя, людство почало забувати про природу, частиною якої воно є.

Здається, настав час турбуватися не тільки про збереження культурно-історичної спадщини, а й подумати, як зробити так, щоб нею могли скористатися наступні покоління.

Відеоурок

Домашнє завдання: закріпити тему “Праця та господарство: колись і сьогодні” завданнями відповідного розділу у вашому підручнику.

Оцінка
( 2 оцінки, середнє 3 з 5 )
Поділитись в соцмережах
Додати коментар

  1. Демченко Олександр

    чудовий відеоурок

    Відповіcти