Аналіз твору “Полліанна”

Мова і література
Відповіді із зарубіжної літератури для 5 класу, тема "Полліанна". Підручник Ніколенко. Сторінка 225-226

За яких обставин Полліанна поселилась в садибі в Гаррінгтонів к Белдінгсвілі?

Полліанна осиротіла, єдиний близький родич, який погодився взяти до себе на проживання дівчинку була пані Полі.

  1. Як сприйняли маленьку сироту міс Полі Гаррінгтон, Ненсі й Том? Поясніть, чому Ненсі й Том були особливо знічені й зажурені.

    Ненсі й Том відчули, що тепер вони відповідальні за дівчинку. Зажурились, бо знали, яка міс Полі, переживали, що Полліанні буде важко з нею.

    Міс Полі не очікувала такого теплого прийому від дівчинки, але сама зреагувала жосить стримано й холодно.

  1. Як відбувалось знайомство Полліанни з мешканцями містечка?

Дівчинку всі полюбили, вони швидко знаходила спільну мову з мешканцями. Вона подобалась навіть знобці місіс Сноу, котра була постійно незадоволена. Полліанна несла добро й радість людям.

  1. Як герої твору поставились до Полліанниної гри? Опишіть правила цієї гри. Охарактеризуйте поведінку персонажів.

    Усі охоче грали в неї після того я дізнавались правила.

    А які ж правила? Прості: треба знаходити плюси в усьому, радіти тому, про що й не подумали відразу.

    Після цієї гри всі змінювались у кращій бік, ставали позитвніші та добріші.

  1. Знайдіть у тексті епізоди , коли мешканці Белдінгсвіля змінюються завдяки “грі в радість”. Поясніть, як саме відбуваються ці зміни.

    Міс Полі відкрилась, стала добріша. Це допомогло їй закохатися й одружитись із чоловіком.

    Місіс Сноу із третьої зустрічі з Полліанною й почала в це грати. Вона почала любити життя, товаришувати з дівчинкою й насолоджуватись своїм існуванням.

  1. Охарактеризуйте емоційний стан одного з персонажів:

Б) Поліанна в перші дні в садибі Гаррінгтонів.

    Вона, думаю, почувала себе як “не в своїй тарілці”. Дівчинка не подавала виду, але в таких умовах було досить важко дотримуватись правил “гри в радість”. Але вона змогла, знайшла плюси навіть у затхлій кімнаті на горищі, без картин і килимів, про які мріяла. Вона полюбила вид із вікна, це допомогло їй справитись.

  1. Напишіть лист Полліанні.

    Привіт, Полліанно!

    Хочеться поставити тобі декілька питань.

    Скажи, чи ти справді завжди раділа всьому, про що ти говорила? І чи насправді ти не тримала зла на міс Полі на початку?

Ти для мене причина наслідування цієї гри відкритості та щирості, я вчусь робити як ти. Іноді й справді важко знаходити радість у сумних речах. Але за таким прикладом , який подаєш ти, легше жити. Люди навколо відчувають це й беруть із мене приклад.

    Мої друзі також полюбили це заняття й ми разом придумуємо приклади вирішення важких життєвих ситуаціях.

    Дякую, за пораду. Можливо ти маєш ще якісь хитрості, як полегшити життя. Буду чекати відповідь!

  1. Знайдіть у творі слова, словосполучення , речення , які втілюють позитивне ставлення Полліанни до життя й людей. З чого раділа Полліанна до аварії й після неї? Чи змінила аварія її настрій та емоційне сприйняття нею світу?
  • “Поцілуйте усіх за мене”;
  • “Вона сказала, що ви були до неї надзвичайно добрі”;
  • “Любі..”.

Полліанна змогла знайти позитив і від самої аварії, це дуже сильний вчинок. Навіть після втрати можливості ходити, вона раділа життю, знаходила щастя. Дівчинка сказала після аварії ” я така щаслива, що ця аварія трапилась, тепер зрозуміла, яке це щастя ходити, а не їздити”.

  1. Робота в групах. Оберіть один із діалогів, який вам необхідно творчо відтворити в особах, доповнивши власним репліками:

б) Полліанна і Ненсі.

-Ненсі, розкажи мені, як ви познайомились із тітонькою Полі?

-Ой, люба, я працюю в неї вже давно, ще з ранньої молодості я прийшла до неї на роботу.

-А чому саме до неї?

-Я була молода, мені потрібні були кошти й тому я не крутила носом, де працювати.

-І яке було твоє перше враження про тітоньку?

-Вона здалась мені досить стриманою й холодною, але вона справедлива. Іноді вона доручала мені неприємну роботу, проте робила міс Полі це не зі злості.

-Так, можливо вона холодна, але це маска, я знаю , що вона дуже хороша.

-Так, Полліанночка, я підтримую твою думку. Пішли займемось чимось корисним.

Аналіз твору "Полліанна"

  1. Уявіть ситуацію, що Полліанна стала вашою однокласницею. Чи зміниться життя кожного і кожної з вас? Як саме? А як зміниться Полліанна?

Я вважаю, що Полліанна – це людина, яка здатна змінити життя кожного. Вона впливала на кожного персонажа повісті, і в найкращий бік. Тому, мої однокласники і  я наслідували б її манері поведінки.

  1. Чому гра в радість є необхідною для кожної людини? Поясніть.

Гра радість допомагає обмежити себе від негативу зовнішнього світу. Якщо так зробити можна зберегти своє психічне здоров’я, а значить і фізичне.

Аналіз твору "Полліанна"

  1. Розкажіть, спираючись на особистий або відомий вам досвід, про одну із життєвих ситуацій, яка демонструє користь позитивного мислення за важких обставин.

Колись мій знайомий розповів про свою важку життєву ситуацію. Його котик захворів та помер. Проте друг не плакав, він казав, що його маленькому товаришу тепер добре, не боляче й спокійно. Котик у кращому місці, може їсти й спати досхочу.

  1. Дискусія. Чи не заважає радісне сприйняття світу сприймати його реалістично?

Мені здається, що радісне сприйняття – це не те саме, що “замилювання реальності”. Можна говорити й думати позитивно, але при цьому розуміти весь сенс подій.

Оцінка
( 1 оцінка, середнє 5 з 5 )
Поділитись в соцмережах
Додати коментар