Вправа 557
Дев’яносто дев’ята стаття Конституції; зупинка на сімсот п’ятдесят шостому кілометрі; народився у тисяча дев’ятсот дев’яносто п’ятому році; на сорок п’ятій хвилині матчу; після дев’ятнадцятої години; записано на вісімдесят сьомій сторінці; місце в чотирнадцятому вагоні.
Завдання з української мови: ІІ. Складіть і запишіть діалог–розпитування (4–5 реплік), використавши одне з поданих словосполучень.
Діалог 1
– Пробачте, чи ви не знаєте, де знаходиться дев’яноста дев’ята стаття Конституції?
– Так, здається, вона описує порядок зміни Конституції. Ви можете знайти її у розділі про основні права і обов’язки громадян.
– Дякую! Мені потрібно підготувати реферат на цю тему.
– Нема за що. Успіхів вам у підготовці!
Діалог 2
– Як мені дістатися до зупинки на сімсот п’ятдесят шостому кілометрі?
– Вам потрібно сісти на автобус №5, він їде прямо до тієї зупинки.
– Чи довго їхати?
– Близько години. Тільки не пропустіть зупинку, вона після великого мосту.
– Дякую за допомогу!
Діалог 3
– Мені цікаво, коли народився цей відомий художник.
– Він народився у тисяча дев’ятсот дев’яносто п’ятому році.
– О, це були часи великих змін у світовій історії.
– Так, і це відображено у його творчості. Ви бачили його останню виставку?
– Так, було неймовірно!
Діалог 4
– Ти бачив гол на сорок п’ятій хвилині матчу?
– Так, це був неймовірний удар! Така точність та сила!
– Я кажу тобі, цей гравець – майбутня зірка!
– Абсолютно згоден. Він має неймовірний талант.
– Сподіваюся, він заб’є ще у другому таймі.
Діалог 5
– Вибачте, ви не підкажете, коли краще прийти на записано на вісімдесят сьомій сторінці?
– Я б рекомендував прийти після дев’ятнадцятої години. Тоді зазвичай менше людей.
– Добре, дякую. А до якої години вони працюють?
– До двадцятої. Маєте час.
– Велике спасибі за пораду!
Вправа 584
І. Знайдіть у підручнику з історії два речення з датами історичних подій, а в підручнику з географії – два речення з кількісними даними (площі територій, чисельність населення, особливості клімату тощо).
З історії України:
1. У 988 році Володимир Великий прийняв християнство, що стало важливим кроком у розвитку Київської Русі.
2. Битва під Берестечком, що відбулася в червні 1651 році, була однією з ключових подій війни між Україною та Річчю Посполитою.
З географії України:
1. Територія України становить близько 603 тисячі квадратних кілометрів, роблячи її найбільшою країною в Європі, повністю розташованою в Європі.
2. Клімат України переважно помірний континентальний, з м’якими зимами та теплим літом, особливо в південних регіонах.
II. Складіть і запишіть діалог–розпитування (5–6 реплік), використавши виписані речення.
Діалог 1
– Чи можеш ти нагадати мені, коли Володимир Великий прийняв християнство?
– Звісно, це сталося у 988 році. Це було важливе рішення для розвитку Київської Русі.
– А яка подія відбулася в червні 1651 році?
– О, це була Битва під Берестечком. Вона відіграла велику роль у війні між Україною та Річчю Посполитою.
– До речі, ти знаєш, скільки території займає Україна?
– Так, Україна має площу близько 603 тисячі квадратних кілометрів. Це робить її найбільшою країною в Європі.
Діалог 2
– Чи пам’ятаєш ти, коли відбулася Битва під Берестечком?
– Так, це було у червні 1651 році. Дуже значуща подія в історії України.
– А скільки території складає Україна?
– Україна займає близько 603 тисячі квадратних кілометрів, це найбільша країна в Європі.
– А який клімат в Україні?
– Україна має помірний континентальний клімат, з м’якими зимами і теплим літом.
Вправа 604
ІІ. Змініть подані речення так, щоб питальні займенники стали відносними. Надпишіть скорочено над займенниками розряд за значенням.
- Що (питальний) ти (особовий) хотів би на день народження? – Ось новий телефон, що (відносний) ти (особовий) і хотів день народження.
- Яка (питальний) твоя (присвійний) заповітна мрія? – Нова подорож до Австралії, яка (відносний) стала твоєю заповідною мрією.
- О котрій (питальний) годині розпочнеться вистава? – Він дізнався від батьків, о котрій (відносний) годині розпочнеться вистава.
- Які (питальний) книжки ти (особовий) любиш читати? – Ти (особовий) мені (присвійний) так і не відповів, які (відносний) книжки ти (особовий) любиш читати.
- Кому (питальний) ти (особовий) хочеш подякувати? – Зараз, ти (особовий) можеш об’явити, кому ти хочеш подякувати.
IІI. Складіть і запишіть діалог–розпитування (4–5 реплік), використавши питальний і відносний займенники.
Діалог 1
– Які книжки ти хочеш отримати на свій день народження?
– Я хотів би книжки про космос, які розкривають таємниці Всесвіту.
– А кому ти плануєш подякувати за подарунки?
– Я обов’язково подякую всім моїм друзям, які прийдуть на святкування.
– Яка подорож є твоєю заповітною мрією?
– Моя мрія – це подорож до Японії, країни, про яку я читав у книгах.
Діалог 2
– Які книжки ти останнім часом читав?
– Я прочитав книжку, яка називається “Загадка старого маяка”.
– Кому б ти порекомендував її прочитати?
– Я б порекомендував її всім, хто любить пригодницькі історії.
Діалог 3
– О котрій годині ти збираєшся на зустріч?
– Зустріч, о котрій ти говориш, розпочнеться о шостій вечора.
– А яка твоя улюблена книжка?
– Моя улюблена книжка – це роман, який змінив моє ставлення до життя.
– А кому ти хочеш подякувати за останній подарунок?
– Я хочу подякувати моєму другу, який завжди знає, що мені подарувати на день народження.