Чарлі і шоколадна фабрика: аналіз

Мова і література
Відповіді із зарубіжної літератури для 5 класу з теми "Чарлі і шоколадна фабрика". Підручник Ніколенко. Сторінка 119-120
  1. Які родинні стосунки панували в сім’ї Бакетів?

Вони були дуже дружні.

  1. Кому дісталися Золоті квитки містера Вонки? Розкажіть про персонажів-дітей, їхні захоплення та улюблені заняття. Охарактеризуйте їхні вподобання.
  1. Чарлі – добрий та хороший хлопець, любить допомогати батькам
  2. Август – товстий та наглий, любе їсти
  3. Майкл Тіві – розумний, але неслухняний
  4. Віолета – неслухняна та пихата, постійно дуже гумку
  5. Верука – Нагла та неслухняна, її батьки дають їй все що вона хоче
  1. Розкажіть про цехи, у яких зникають володарі Золотих квитків. Поміркуйте, яким чином це пов’язано із захопленнями чи недоліками дітей.

Усі цехи – це була перевірка для кожної дитини. І для цього вони створені за інтересами кожного.

   а) Шоколадний цех – для ненажери.
   б) Велика жуйка – для неслухняної дівчинки, яка постійно жує.
   в) Білочки – для розбалуваної грошима дівчинки.
   г) Телепортативний шоколад – для ігромана.

Яка ж перевірка була для Чарлі? Можна не відразу зрозуміти, бо він пройшов її.  Він був із небагатої сім’ї він міг залишити своїх рідних і почати жити в подарованій фабриці, але не кинув близьких. Цим самим він до кінця залишився людяним, не дивлячись ні на що.

  1. Сформулюйте 4—5 запитань, на які ви хотіли б отримати відповідь у Чарлі або Віллі Вонки після прочитання твору.
  1. Чарлі, що ти відчув, коли знайшов Золотий квиток?
  2. Віллі, чи одразу Ви відчули, хто виграє?
  3. Чарлі, чи відразу ти зрозумів, що вибереш щастя близьких , а не своє?
  4. Віллі, Ви задоволені, що все склалось саме так?

Чарлі і шоколадна фабрика: аналіз

  1. Пригадайте, у яких народних і літературних казках героїв та героїнь чимось винагороджували. А як було покарано злих, ледачих , брехливих персонажів казок, які ви читали раніше? Поясніть незвичні способи винагродження й покарання в повісті «Чарлі й шоколадна фабрика» Роальда Дала. Який вони мають моральний зміст?

    Попелюшка. Головна героїня постійно піддавалась насмішкам і знущанням з боку сестер та мачухи. Прибирала, готувала, робила все для них. Але удача посміхнулась Попелюшці, вона зустріла справжнє кохання й виплуталась із «полону» злих людей. Сестри також отримали по заслугам і залишились ні з чим.

    Винагороди й покарання в повісті « Чарлі й шоколадна фабрика» дуже логічні й розумні. Спочатку підібрані ситуації , які пов’язанні з інтересами кожного. А далі- перевірка, яку хтось пройде, а інший ні.

Покарання мали б навчити дітей переглянути свої цінності, стати добріше та вихованіше. Зрозуміти, що щастя в сім’ї та близьких.

  1. Доведіть, що автор твору впродовж розвитку подій уболівав за Чарлі Бакета. Знайдіть у тексті підтвердження авторської симпатії до малого Чарлі (слова, якими він його називає, висловлювався про нього).

Почнемо з того, що перевірка для Чарлі була в самому кінці. Тобто Віллі Вонка покладав на нього найбільше надій.

У тексті є підтвердження прихильності до Чарлі:

«..люба дитина»;
«..мені надзвичайно приємо чути це від тебе»;
«..я вирішив усе це тобі подарувати».

  1. Напишіть власне продовження історії про Чарлі.

    Після того, як Чарлі став спадкоємцем Віллі Вонки, а решта дітей-учасників конкурсу отримали пожиттєві запаси шоколаду, здавалось, що нічого надзвичайного вже не відбуватиметься…

    Та, звісно, всі помилялися.

    Одного дня Чарлі зник. Ніде не було і самого Віллі Вонки. Місцеві мешканці одразу ж запанікували. Спокійними залишалися тільки співробітники фабрики.

    Коли пройшов цілий місяць, виявилося, що Чарлі з містером Вонкою літали за кордон і відкрили 6 нових фабрик, замість пустуючих, та колись популярних “Крошен”.

    Директорами фабрик стали колишні учасники конкурсу. Діти були у захваті, бо їм дозволили взяти з собою свої родини.

  1. Дослідіть пісні умпа-лумпів. Визначте тему та ідею кожної. Як ви гадаєте, з якою метою письменник умістив їх у прозовий твір? Яку роль у казці виконують умпа-лумпи?
  1. Тема: розповідь про ситуацію із шоколадним цехом
    Ідея: пояснити, як не треба робити, поїсти – це не головне, це не щастя.
  2. Тема: розповідь про розбалувану й неслухняну дівчинку.
    Ідея: показати, що розбалуваність-це лишень «заслуга» батьків. Вони винні, що вона така стала.
  3. Тема: розповідь про некорисну звичку жування.
    Ідея: потрібно слухати старших, які говорять , щось не робити. Вони знають краще
  4. Тема: розповідь про ігроманію й залежність від гаджетів.
    Ідея: не потрібно дозволяти дітям увесь час перебувати у віртуальному світі.
  • Умпа-лумпи, для мене як закадровий голос, який все підсумовує й пояснює мораль.
  1. Напишіть нову пісню умпа-лумпів про ваших однолітків. Які вади сучасних дітей у ній треба висвітлити?

З цими дітьми – вся справа марна,
Не бачуть тата, не бачуть маму,
Сидять весь день у телефоні,
Не хочуть спати, не хочуть в школу.
Цікавлять їх лише «ігрушки»,
 А не дівчатка – хохотушки.
Але, малеча, не журіться,
І не барітся, малюки,
Беріть друга ви під руку
І гайда грати в сніжки.
Телефон-не найцікавіше,
У світі радостей повно.

Думаю, що головна вада сучасності-це життя у віртуальному світі. Нас оточує багато цікавого й веселого, треба використовувати це на повну.

  1. Чарлі та його батьки відмовились від ліжка заради рідних людей похилого віку. А від чого ви можете відмовитись заради своїх близьких? Як ви їм особисто допомагаєте?

Я вважаю, що заради близьких можна відмовитись від усього, бо вони вчинили б так само. У світі не буде нікого ближче ніж вони.

Я підтримую їх морально: усі їхні починання, рішення. Також допомога по господарству або в різних справах.

  1. Уся родина Чарлі пишається ним. Чому? Назвіть його чесноти, що подобаються батькам , дідусям і бабусям, а також Віллі Вонці. Які з цих чеснот маєте ви? А які необхідно виховати в собі?

    Чарлі чесний, добрий, щирий, не вибагливий хлопчик. Не дивлячись на свої потреби чи бажання,не потребував від батьків більше, ніж вони могли дати. За це його всі любили.

Я вважаю, що всім нам треба повчитися в Чарлі. Головне- це чесність та щирість наміру. Тоді не буде зрад, сварок і недорозуміння.

Оцінка
( 9 оцінок, середнє 4.22 з 5 )
Поділитись в соцмережах
Додати коментар