- Які родинні стосунки панували в сім’ї Бакетів?
Вони були дуже дружні.
- Кому дісталися Золоті квитки містера Вонки? Розкажіть про персонажів-дітей, їхні захоплення та улюблені заняття. Охарактеризуйте їхні вподобання.
- Чарлі – добрий та хороший хлопець, любить допомогати батькам
- Август – товстий та наглий, любе їсти
- Майкл Тіві – розумний, але неслухняний
- Віолета – неслухняна та пихата, постійно дуже гумку
- Верука – Нагла та неслухняна, її батьки дають їй все що вона хоче
- Розкажіть про цехи, у яких зникають володарі Золотих квитків. Поміркуйте, яким чином це пов’язано із захопленнями чи недоліками дітей.
Усі цехи – це була перевірка для кожної дитини. І для цього вони створені за інтересами кожного.
а) Шоколадний цех – для ненажери.
б) Велика жуйка – для неслухняної дівчинки, яка постійно жує.
в) Білочки – для розбалуваної грошима дівчинки.
г) Телепортативний шоколад – для ігромана.
Яка ж перевірка була для Чарлі? Можна не відразу зрозуміти, бо він пройшов її. Він був із небагатої сім’ї він міг залишити своїх рідних і почати жити в подарованій фабриці, але не кинув близьких. Цим самим він до кінця залишився людяним, не дивлячись ні на що.
- Сформулюйте 4—5 запитань, на які ви хотіли б отримати відповідь у Чарлі або Віллі Вонки після прочитання твору.
- Чарлі, що ти відчув, коли знайшов Золотий квиток?
- Віллі, чи одразу Ви відчули, хто виграє?
- Чарлі, чи відразу ти зрозумів, що вибереш щастя близьких , а не своє?
- Віллі, Ви задоволені, що все склалось саме так?
- Пригадайте, у яких народних і літературних казках героїв та героїнь чимось винагороджували. А як було покарано злих, ледачих , брехливих персонажів казок, які ви читали раніше? Поясніть незвичні способи винагродження й покарання в повісті «Чарлі й шоколадна фабрика» Роальда Дала. Який вони мають моральний зміст?
Попелюшка. Головна героїня постійно піддавалась насмішкам і знущанням з боку сестер та мачухи. Прибирала, готувала, робила все для них. Але удача посміхнулась Попелюшці, вона зустріла справжнє кохання й виплуталась із «полону» злих людей. Сестри також отримали по заслугам і залишились ні з чим.
Винагороди й покарання в повісті « Чарлі й шоколадна фабрика» дуже логічні й розумні. Спочатку підібрані ситуації , які пов’язанні з інтересами кожного. А далі- перевірка, яку хтось пройде, а інший ні.
Покарання мали б навчити дітей переглянути свої цінності, стати добріше та вихованіше. Зрозуміти, що щастя в сім’ї та близьких.
- Доведіть, що автор твору впродовж розвитку подій уболівав за Чарлі Бакета. Знайдіть у тексті підтвердження авторської симпатії до малого Чарлі (слова, якими він його називає, висловлювався про нього).
Почнемо з того, що перевірка для Чарлі була в самому кінці. Тобто Віллі Вонка покладав на нього найбільше надій.
У тексті є підтвердження прихильності до Чарлі:
«..люба дитина»;
«..мені надзвичайно приємо чути це від тебе»;
«..я вирішив усе це тобі подарувати».
- Напишіть власне продовження історії про Чарлі.
Після того, як Чарлі став спадкоємцем Віллі Вонки, а решта дітей-учасників конкурсу отримали пожиттєві запаси шоколаду, здавалось, що нічого надзвичайного вже не відбуватиметься…
Та, звісно, всі помилялися.
Одного дня Чарлі зник. Ніде не було і самого Віллі Вонки. Місцеві мешканці одразу ж запанікували. Спокійними залишалися тільки співробітники фабрики.
Коли пройшов цілий місяць, виявилося, що Чарлі з містером Вонкою літали за кордон і відкрили 6 нових фабрик, замість пустуючих, та колись популярних “Крошен”.
Директорами фабрик стали колишні учасники конкурсу. Діти були у захваті, бо їм дозволили взяти з собою свої родини.
- Дослідіть пісні умпа-лумпів. Визначте тему та ідею кожної. Як ви гадаєте, з якою метою письменник умістив їх у прозовий твір? Яку роль у казці виконують умпа-лумпи?
- Тема: розповідь про ситуацію із шоколадним цехом
Ідея: пояснити, як не треба робити, поїсти – це не головне, це не щастя. - Тема: розповідь про розбалувану й неслухняну дівчинку.
Ідея: показати, що розбалуваність-це лишень «заслуга» батьків. Вони винні, що вона така стала. - Тема: розповідь про некорисну звичку жування.
Ідея: потрібно слухати старших, які говорять , щось не робити. Вони знають краще - Тема: розповідь про ігроманію й залежність від гаджетів.
Ідея: не потрібно дозволяти дітям увесь час перебувати у віртуальному світі.
- Умпа-лумпи, для мене як закадровий голос, який все підсумовує й пояснює мораль.
- Напишіть нову пісню умпа-лумпів про ваших однолітків. Які вади сучасних дітей у ній треба висвітлити?
З цими дітьми – вся справа марна,
Не бачуть тата, не бачуть маму,
Сидять весь день у телефоні,
Не хочуть спати, не хочуть в школу.
Цікавлять їх лише «ігрушки»,
А не дівчатка – хохотушки.
Але, малеча, не журіться,
І не барітся, малюки,
Беріть друга ви під руку
І гайда грати в сніжки.
Телефон-не найцікавіше,
У світі радостей повно.
Думаю, що головна вада сучасності-це життя у віртуальному світі. Нас оточує багато цікавого й веселого, треба використовувати це на повну.
- Чарлі та його батьки відмовились від ліжка заради рідних людей похилого віку. А від чого ви можете відмовитись заради своїх близьких? Як ви їм особисто допомагаєте?
Я вважаю, що заради близьких можна відмовитись від усього, бо вони вчинили б так само. У світі не буде нікого ближче ніж вони.
Я підтримую їх морально: усі їхні починання, рішення. Також допомога по господарству або в різних справах.
- Уся родина Чарлі пишається ним. Чому? Назвіть його чесноти, що подобаються батькам , дідусям і бабусям, а також Віллі Вонці. Які з цих чеснот маєте ви? А які необхідно виховати в собі?
Чарлі чесний, добрий, щирий, не вибагливий хлопчик. Не дивлячись на свої потреби чи бажання,не потребував від батьків більше, ніж вони могли дати. За це його всі любили.
Я вважаю, що всім нам треба повчитися в Чарлі. Головне- це чесність та щирість наміру. Тоді не буде зрад, сварок і недорозуміння.