Рік видання: 2019 Нова програма
Автори: Кадоб’янська Наталія, Удовиченко Лариса
Видавництво: Сиция
Кількість сторінок: 257
PDF (електронний підручник)
Рівень стандарту
Читати онлайн
Скачати 11-klas-zarubizhna-literatura-kadobjanska-2019.pdf
Зміст:
Дорогі юні друзі! | 6 |
Вступ. Література. Мораль. Людяність | 8 |
РОЗДІЛ 1. ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|
1.1. Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи | 12 |
1.2. Йоганн Вольфганг Гете | 16 |
1.2.1. Уславленний письменник Німеччини | 17 |
1.2.2. Історія створення трагедії «Фауст» | 19 |
1.2.3. Особливості композиції трагедії. Жанрова своєрідність твору | 21 |
1.2.4. Проблематика трагедії. Пошуки сенсу буття і призначення людини | 23 |
1.2.5. «Фауст», частина 1 | 24 |
1.2.6. Образи трагедії | 27 |
1.2.7. «Фауст», частина ІІ | |
1.2.8. Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Останній монолог Фауста | 29 |
Ваші підсумки | 32 |
РОЗДІЛ 2. МОДЕРНІЗМ |
|
2.1. Модерністська проза початку ХХ ст. | 34 |
2.2. Німецькомовна проза: Франц Кафка | 39 |
2.2.1. Життя і творчість Франца Кафки | 39 |
2.2.2. Новела «Перевтілення». Особливості композиції, функції фантастики | 45 |
2.2.3. Образ Ґреґора Замзи | 48 |
2.2.4. Характерні риси стилю Франца Кафки | 52 |
2.3. Російськомовна проза. Михайло Булгаков | 55 |
2.3.1. Життя і творчість Михайла Булгакова | 55 |
2.3.2. Булгаков і Україна | 61 |
2.3.3. Роман «Майстер і Маргарита». Культурні та літературні джерела твору | 62 |
2.3.4. Взаємодія трьох світів у творі: світу радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної «дияволіади». Особливості композиції твору | 64 |
2.3.5. Морально-філософський зміст «єршалаїмських» розділів твору | 65 |
2.3.6. Філософська проблематика твору. Тема кохання і творчості | 66 |
2.3.7. Засоби комічного й трагічного в романі | 70 |
Ваші підсумки | 72 |
РОЗДІЛ 3. ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. |
|
3.1. Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці | 74 |
3.2. Франція. Ґійом Аполлінер | 77 |
3.2.1. Життя і творчість Ґійома Аполлінера | 77 |
3.2.2. Ґійом Аполлінер — поет-авангардист. Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера | 81 |
3.2.3. «Зарізана голубка й водограй». Специфіка віршованої форми каліграм | 82 |
3.2.4. «Міст Мірабо». Тема кохання й часу у вірші | 84 |
3.3. Австрія. Райнер Марія Рільке | 86 |
3.3.1. Життя і творчість Райнера Марії Рільке | 86 |
3.3.2. Збірка «Сонети до Орфея». Переосмислення античних міфів у віршах митця | 90 |
3.3.3. Своєрідність поглядів і поетики Райнера Марії Рільке | 91 |
3.3.4. «Згаси мій зір…» | 91 |
3.3.5. «Орфей, Еврідіка, Гермес» | 92 |
3.4. Іспанія. Федеріко Ґарсіа Лорка | 96 |
3.4.1. Життя і творчість Федеріко Ґарсіа Лорки | 96 |
3.4.2. Своєрідність художнього світу Федеріко Ґарсіа Лорки | 99 |
3.4.3. «Про царівну Місяцівну» | 101 |
3.4.4. «Гітара» | 102 |
3.5. «Срібна доба» російської поезії: течії, здобутки, долі митців | 104 |
3.6. Олександр Блок | 108 |
3.6.1. Життя і творчість Олександра Блока | 108 |
3.6.2. Олександр Блок і символізм | 111 |
3.6.3. Поезія «Незнайома» | 112 |
3.7. Анна Ахматова | 114 |
3.7.1. Життя і творчість Анни Ахматової | 115 |
3.7.2. Ахматова та акмеїзм. Етапи творчості мисткині | 117 |
3.7.3. Провідні теми й мотиви ранньої лірики Ахматової. Образ ліричної героїні | 118 |
3.7.4. Поезії «Довкола жовтий вечір ліг…», «Сіроокий король» | 119 |
3.7.5. Поема «Реквієм» як відображення особистої й суспільної трагедії | 120 |
3.8. Володимир Маяковський | 123 |
3.8.1. Життя і творчість Володимира Маяковського | 123 |
3.8.2. Особливості віршової системи Маяковського | 126 |
3.8.3. Вірші «А ви змогли б?..», «Послухайте!» | 128 |
3.8.4. Поезія «Борг Україні» | 130 |
3.9. Борис Пастернак | 133 |
3.9.1. Життя і творчість Бориса Пастернака | 133 |
3.9.2. Філософська спрямованість творчості митця. Засоби художньої виразності | 135 |
3.9.3. Поезія «Гамлет» | 136 |
3.9.4. Вірш «У всьому хочу я дійти самої суті» | 138 |
3.9.5. Поезія «Зимова ніч» | 138 |
Ваші підсумки | 141 |
РОЗДІЛ 4. АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ |
|
4.1. Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники | 142 |
4.2. Джордж Орвелл | 145 |
4.2.1. Життя і творчість Джорджа Орвелла | 145 |
4.2.2. Зв’язок творчості Джорджа Орвелла із соціально-історичною ситуацією доби | 146 |
4.2.3. «Скотоферма» | 147 |
4.2.4. Роман «1984» | 150 |
Ваші підсумки | 154 |
РОЗДІЛ 5. ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ. |
|
5.1. Німеччина. Бертольт Брехт | 156 |
5.1.1. Життя і творчість Бертольта Брехта | 156 |
5.1.2. Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика | 159 |
5.1.3. Протест проти війни в драмі-пересторозі Брехта «Матінка Кураж та її діти» | 161 |
5.2. Генріх Белль | 164 |
5.2.1. Життя і творчість Генріха Белля | 164 |
5.2.2. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Засудження антигуманної сутності Другої світової війни в оповіданні | 167 |
5.3. Німецькомовна поезія. Пауль Целан | 170 |
5.3.1. Життя і творчість Пауля Целана | 170 |
5.3.2. «Фуга смерті» — один із найвідоміших творів про Голокост | 172 |
Ваші підсумки | 176 |
РОЗДІЛ 6. ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ У ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. |
|
6.1. Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. | 178 |
6.2. США. Ернест Гемінґвей | 182 |
6.2.1. Життя і творчість Ернеста Гемінґвея | 183 |
6.2.2. «Кодекс честі» героїв Ернеста Гемінґвея | 186 |
6.2.3. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море» | 187 |
6.3. Колумбія. Ґабріель Ґарсія Маркес | 192 |
6.3.1. Життя і творчість Ґабріеля Ґарсії Маркеса | 192 |
6.3.2. Специфіка магічного реалізму Ґабріеля Ґарсії Маркеса | 195 |
6.3.3. Синтез реального і фантастичного в оповіданні «Стариган із крилами» | 196 |
6.4. Японія. Ясунарі Кавабата | 200 |
6.4.1. Життя і творчість Ясунарі Кавабати | 200 |
6.4.2. Особливості стилю письменника | 203 |
6.4.3. Відображення самобутності японської культури в повісті «Тисяча журавлів» | 204 |
Ваші підсумки | 210 |
РОЗДІЛ 7. ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX — ПОЧАТКУ XXI СТ. |
|
7.1. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду | 212 |
7.1.1. Огляд здобутків митців | 214 |
7.2. Література постмодернізму | 216 |
7.2.1. Постмодернізм — одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ — початку ХХІ ст | 217 |
7.2.2. Постмодерністське мистецтво: елітарна та масова культура | 219 |
7.3. Сербія. Милорад Павич | 220 |
7.3.1. Життя і творчість Милорада Павича | 220 |
7.3.2. «Скляний равлик» Милорада Павича як постмодеоністський твір | 222 |
7.4. Аргентина. Хуліо Кортасар | 226 |
7.4.1. Життя і творчість Хуліо Кортасара | 227 |
7.4.2. Специфіка індивідуального стилю митця | 228 |
7.4.3. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні «Менади» | 230 |
Ваші підсумки | 236 |
РОЗДІЛ 8. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|
8.1. Україна. Крим. Таїр Халілов. «До останнього подиху» | 238 |
8.2. США. Джон Майкл Ґрін. «Провина зірок» | 239 |
8.3. Австралія. Маркус Френк Зузак. «Крадійка книжок» | 242 |
Ваші підсумки | 246 |
Словник літературознавчих термінів | 248 |