№1 Розкажіть вашу улюблену народну казку. Визначте її різновид і основні характерні ознаки. Дайте оцінку вчинкам персонажів.
Моя улюблена казка – «Колобок». Це казка про тварин із елементами фантастики. Тварини там говорять та взаємодіють із головним героєм Колобком. Розповідь учить нас слухати своїх батьків та не спілкуватись із незнайомими дорослими. Адже не всі вони добрі люди.
№2 Уявіть, що вас запросили на телебачення як ведучого або ведучу шоу-програми про читацькі вподобання сучасних дітей. Підготуйте 3-5 запитань для юної авдиторії щодо народних казок. Обговоріть їх у класі.
- Скажіть, чому повчає Ваша улюблена народна казка? Яка її основна думка?
- Про що була остання казка яку ви чули чи читали?
- Чи часто ви берете народні казки в бібліотеці? Коли в останнє?
- Який твір можете порадити своїм друзям?
№3 Назвіть героїв і героїнь народних казок, із яких хочеться брати приклад. Чого вони навчили вас особисто? Які чесноти та якості ви хотіли б виховати в собі?
Особисто мені подобається Мишка із «Ріпки». Вона вчить тому, що який би ти маленький чи «незначимий» був, ти можеш змінити ситуацію повністю. Тобто треба бути впевненим у своїх силах і можливостях.
№4 Напишіть лист улюбленому казковому героєві або героїні. Порадьтеся з ними щодо події чи ситуації, у яку ви потрапили в реальному в реальному житті.
Привіт, Червона Шапочко!
Хочеться розповісти про ситуацію, яка сталась у моєму житті. Цікаво почути твою думку.
В один із днів моя сестричка попросила сходити в магазин біля дому, щоб купити хліб . Вона сказала мені сходити туди й одразу повертатися назад, дала гроші й відправила до крамниці. Спочатку все йшло так, як треба. У магазині придбав те, що вона попросила, розрахувався й пішов додому. Проте по дорозі зустрів свого друга, який просив допомоги: сходити з ним до крамниці, бо сам він боїться. Так ми й зробили, але дома мене не було вже 20 хвилин, сестричка почала нервувати й вийшла мене шукати. Після того як ми зустрілись, вона була зла на мене й попросила так більше не робити.
Як ти думаєш, чи правильно я вчинив, що допоміг другу, а не відразу пішов додому? Буду чекати відповідь!
№5 У сучасному світі люди спілкуються за допомогою повідомлень-месенджів, які пересилають одне одному в різних додатках: вайбері, месенджерів, директів тощо. Уявіть собі, що казкові герої та героїні також могли б писати такі повідомлення. Створіть діалог казкових персонажів у вигляді ланцюжка повідомлень-меседжів (сучасною мовою).
Лисичка ( Лисичка й Журавель):
-Друзі, запрошую вас до себе на обід, будемо їсти кашу!
Журавель(Лисичка й Журавель):
- Сподіваюсь, що для мене знайдеться горщик для каші)
Мишка( Курочка-Ряба):
- Сьогодні я не зможу, Ряба знесла золоте яєчко, з’явились справи!
Ведмідь( Рукавичка):
- А ми будемо, прийдемо всією рукавичкою;
Червоний Капелюшок ( Червоний Капелюшок):
- А вовчик теж буде? Можливо, я прийду, але з мисливцями, на всяк випадок..
Лисичка:
-Тоді, друзі, я чекаю вас о 16:00!
№11 Як ви думаєте, чи завжди добро перемагає зло в реальному світі? Що стоїть на заваді силам добра?
Я думаю, що добро завжди перемагає. Але не відразу, спочатку все може скластися не так як треба. Проте усе завжди найкращим чином хоч через 10 років, через 20, а може через день. Головне – це ніколи не падати духом і вірити в добро до останнього.
№12 Уявіть пригоди Попелюшки в сучасному світі. Розкажіть про них мовою казки, використовуючи художні засоби. Як ви вважаєте, чи може Попелюшка досягти щастя в наш час? Хто або що може їй допомогти?
Попелюшка – це молода дівчина-студентка, яка приїхала у велике місто, у пошуках кращого життя. Вона працювала непопулярному й неохайному кафе, прибирала зі столів, мила посуд та підлогу, отримувала мізерну заробітну платню й терпіла жахливе відношення власника. Попелюшці доводилось витримувати знущання, лишень заради якихось грошей. Але в один із днів, до цього кафе зайшов привабливий хлопець, який виглядав охайно. Попелюшка підійшла прийняти замовлення і парубок одразу звернув на неї увагу. Адже вона була неймовірна гарна, мала приємний голос і манери. Він запросив її на побачення, проте це почув власник закладу й спеціально придумав їй таку роботу, що й за тиждень не зробиш. В один із моментів вона підійшла до маленького вікна й побачила величезне місто, яскраве світло фар та вікон і зрозуміла, що можливо це її шанс, а можливо цей хлопець – її провал. Попелюшка зняла брудний фартух, дістала свою єдину й гарну сукню, вилізла у вікно й побігла на зустріч. Вони гарно провели вечір й сіли біля набережної, розмовляючи про все на світі. Телефон дівчини задзвонив, вона зняла слухавку й звідти почулись слова про її звільнення. По щоках полились сльози, парубок помітив це й сказав : « Не переживай, я одразу зрозумів, що ти моя доля. Чи хочеш ти поїхати зі мною, в іншу країну, влаштуємо нове життя там». Дівчина зрозуміла, що залишатись їй ні за чим і погодились. Через дві години вони були вже в літаку, удвох, щасливі й трохи схвильовані майбутнім.