Подвоєння та подовження приголосних у словах іншомовного походження
Вправа 81
Щодня постаємо перед вибором:
- З ким дружити?
- Зробити добре чи абияк?
- Відгукнутися чи проігнорувати?
- Плавання чи футбол?
- Наполягти на своєму чи поступитися?
- Сказати чи не сказати правду?
- Відмовити чи дати згоду?
Чим ви керуєтесь, приймаючи рішення? Чи завжди враховуєте результат і чи берете на себе за це відповідальність? Висловіть припущення, що станеться, якщо ви цю тему вивчите старанно або якщо ви її проігноруєте? Наведіть приклад вдалого і невдалого вибору. Зверніть увагу на «слово дня». Які з них допомагають під час вибору, а які – шкодять?
Коли перед нами стоїть ситуація вибору треба керуватися декількома факторами:
- не квапитися;
- думати про наслідки;
- гарно поміркувати.
Під час вибору ми беремо відповідальність за кожну нашу дію.
Навести приклад вдалого чи невдалого вибору важко, оскільки за «вдалість» відповідають наслідки. Загалом «невдало» – це те, що нашкодить чи зачепить почуття іншого.
Позитивно вплинути може міркування.
Негативно – квапитись чи дуже вагатись, треба гарно подумати , але при цьому не поспішати.
Вправа 82
Загалом 5 пунктів. Нижні дві рамочки краще вивчати в кінці, дві верхні – спочатку.
Вправа 83
Запишіть речення, обравши правильний варіант написання слів іншомовного походження. Поясніть свій вибір.
1. Цю віллу (потрібно було запам’ятати) свого часу придбав й офірував Національному музею сам митрополит. 2. Хай би люди обсипали одне одного не конфеті (загальні назви) й серпантином, а свіжоскошеною травою! 3.Співак Олександр Положинський передав колекцію (загальне слово) старожитностей, яку зібрав його батько, Волинському краєзнавчому музею. 4. Голландці (від власної назви) вирізняються чесністю, щирістю, а також ощадливістю та поміркованістю.
Вправа 84
За лексичним значеннями відгадайте й запишіть слово. Поясніть написання.
Теніс (загальна назва), Гіппократ (власна назва), брутто (запам’ятати), Голландія (власна назва).
Вправа 85
І Уявіть, що ви постали перед вибором:
- Пудель (загальне слово). Обрав через його пухнастість.
- Голландія (власна назва). Країна тюльпанів.
- Оттава (власна назва). Столиця Канади.
- Піца (загальна назва). Улюблена італійська страва.
Вправа 86
І. Оберіть одне з привабливих міст світу, у якому ви хотіли б побувати, обґрунтуйте свій вибір. Умова: написання міста має відповідати темі уроку.
Брюссель. Неофіційно це столиця Європейського Союзу. Місто наповнене неймовірною архітектурою, розкішними будівлями, фонтанами. Воно круто підходить, якщо ви хочете відвідати музеї, галереї. А опісля посидіти в затишному кафе чи барі.
ІІ. Складіть і запишіть діалог, в основі якого має бути прохання й здивування співрозмовників. Використайте обов’язково двоє-троє слів, написання яких ви сьогодні вивчали.
– Добрий день! Сьогодні в класі ви згадали про таке слово як «бароко».
– Так, ви будете вивчати це поняття на уроках мистецтва.
– А могли б Ви зараз коротко розповісти, що воно означає?
– Звісно! Бароко-це напрямок мистецтва, який характеризується величністю.
– Вау! Це дуже цікаво, я подивлюсь світлини в мережі Інтернету. Дякую.
ІІІ. Підготуйте презентацію п’яти важливих, на вашу думку, винаходів останнього десятиліття. Усно поясніть, чому ви обрали саме їх.
- Винайшли штучне м’ясо. Це допоможе перестати вбивати невинних тварин. Думаю, чому це добре й пояснювати не потрібно.
- Створення синтетичної ДНК. Вчені вважають, що це допоможе полегшити лікування хворіб.
- Автопілот для автомобіля. Це допоможе зменшити кількість ДТП, а значить і жертв від них.
- Перше фото «чорної діри». Я думаю , що це фото облетіло весь Інтернет. Це неймовірно прискорило прогрес у вивчення космосу.
- Високоефективна вакцина від малярії. Тепер смертність через це захворювання істотно зменшиться.