Аналіз казки: Хлопчик-Зірка

Мова і література
Відповіді із зарубіжної літератури для 5 класу, тема "Снігова Королева". Підручник Ніколенко. Сторінка 95
  1. Коли і за яких обставин Дроворуби знайшли Хлопчика-Зірку? Як кожен із них поставився до незвичайної події?

Дроворуби знайшли дитину в лісі, вона була замотана в золотий плащ. Один із них сказав, що дитину треба залишити там, де й знайшли. Але інший , не дивлячись на бідність і зобо’язаність кормити сім’ю, проявив співчуття й забрав дитя до себе.

 

  1. Як відреагувала дружина одного із Дроворубів на появу в домі маленького хлопчика? Чи зміг її переконати чоловік? Поясніть, чому в жінки на очах з’явилися сльози.

Дружина Дроворуба відразу відреагувала негативно, сердилась і кричала на чоловіка. Але після того, як чоловік сказав, що в неї «черстве серце», жінка розчулилась і погодилась лишити дитину.

 

  1. Як Хлопчик-Зірка впливав на своїх товаришів? Чи ставали вони кращими (або гіршими) після спілкування з ним? Доведіть.

Хлопчик-Зірка дуже погано впливав на своїх товаришів. Він був красивим, гарно танцював, грав на дудці, був хорошим бігуном і, дивлячись на це, його товариші в усьому йшли за ним, виконували усе що він просив. Цитата: “І коли він гострою тростинкою виколов очі кротові, товариші сміялися, і коли кидав камінням у прокаженого – теж сміялися. у всьому він направляв їх, і в них також затверділи серця, як і в нього”.

 

  1. Як ви думаєте, чому Хлопчик-Зірка був покараний саме втратою вроди, а не в інший спосіб?

Я вважаю, що Хлопчик-Зірка міг похвалитися лиш зовнішністю. Він хизувався своєю красою, бо нічого іншого  не мав. Усі, хто був по його міркам не гарний – неповноцінний.

  

  1. Як поставилися до Хлопчика-Зірки, який втратив красу, герої твору? Хто над ним глузував? А хто йому співчував? Оцініть вчинки персонажів.

Ніхто з персонажів не пожалів Хлопчика- Зірку. Через те, що в пік своєї гордості він знущався над іншими. Був грубий, жорстокий і невихований. Як він ставився до всіх-так і вони. Тому про співчуття й мови не йшло. Я розумію чому герої так зробили, але не потрібно відповідати злом на зло.

 

  1. Відшукайте в тексті епізоди, коли герої та героїні змінюються внутрішньо і зовні. Під впливом яких обставин це відбувається?

а) Жінка Дроворуба змінила своє ставлення щодо дитини після слів свого чоловіка й від кохання до нього.

б) Хлопчик-Зірка змінив свій зовнішній вигляд у гірший бік, але при цьому змінився внутрішньо в кращий бік. Зрозумів, що щастя не в красі , а у внутрішньому світі.

в) Хлопчик-Зірка повернув свою красу після покаяння в своїх вчинках, самопожертви. Він став  привабливий духовно й морально.

 

  1. Розкрийте емоційний стан одного з персонажів:

б) Хлопчик-Зірка, який втратив вроду.

Емоційно персонаж був виснажений. Для нього стало відкриттям, що його зовнішність – це не те чим треба пишатись. Уперше в житті він відчув сором і жаль за свої вчинки. Зрозумів чому саме красу забрали в нього, коли він образив матір. Бо окрім вроді пишатись більше було нічим.

  

  1. Складіть таблицю Ознаки народної та літературної казки у творі О. Вайлда “Хлопчик-Зірка”.

   Аналіз казки: Хлопчик-Зірка

  1. За допомогою інтернету з’ясуйте значення слова «зірка». У якому сенсі воно використане у творі? Знайдіть різні переклади назви казки. Який переклад назви, на вашу думку, найбільш вдалий? Поясніть.

Слово “зірка” у творі використано у двох значеннях. Перше – в значенні імені. Хлопчик-Зірка вперше зустрічається у творі коли дроворуби в лісі помічають що “з небес упала дуже яскрава й красива зірка”, і на місці її падіння знаходять героя. Тобто частково, він названий в честь свого цікавого походження. Другим значенням цього слова, користуються і сьогодні, коли йдеться про знамениту, успішну, артистичну людину (зірка кіно, зірка естради). Це значення також підходить до головного героя, тому що “він був вродливим, хорошим бігуном, міг танцювати, грати на дудці й складати гарні мелодії.”

 

  1. Знайдіть у тексті й дослідіть епізоди, де з’являється словосполучення «черстве (тверде) серце». Яких персонажів воно стосується? Прокоментуйте їхні вчинки.

Вперше таке словосполучення зустрічається від Дроворуба, який підібрав маленького Хлопчика-Зірку і приніс додому. Він говорить так про свою дружину, яка не може прийняти дитину в дім. “- Чому ти не зачиниш двері? У будинку вітер, і мені холодно”. – Хіба в будинку де є черстве серце, немає холодного вітру? – запитав він.”

 

  1. Доберіть антоніми до словосполучення «черстве серце». Складіть 2—3 речення з ними.
  • Гаряче серце.
  • Хлопець-Зірка довів, що має гаряче серце.
  • Душі не чути.
  • Хлопець-Зірка душі не чув у своїх батьках.
  1. Уявіть ситуацію, що Хлопчик-Зірка з’явився у вашому місті або селі. Як би поставилися до нього діти й дорослі? А ви?

Якщо б він поводив себе як на початку казки – люди б його не любили. Ніхто б точно не захотів із ним спілкуватись. Але якби Хлопчик-Зірка з’явився вже чесною та порядною людиною – його б оточили увагою, усі б тягнулися до нього й діти брали приклад, дорослі поважали. Проте усім треба давати шанс.

 

  1. Як ви розумієте слова «егоїзм», «самозакоханість», «себелюбство»? Чи притаманні такі риси вам або вашим знайомим? Корисні чи шкідливі вони для людей? Поясніть.

   Егоїстичні, самозакохані люди – це ті, які бачать й цінують лише себе. Не цікавляться почуттями й переживаннями інших. У них є лишень «вони».

   Я намагаюсь  не спілкуватись із такими людьми, але розумію, що колись такі колеги будуть у моєму колективі. Мої близькі люди не мають таких якостей.

   Ці риси характеру не приведуть ні до чого хорошого. Якщо спочатку хтось готовий це терпіти , бо сподівається на зміну, то кінець кінцем егоїсти залишають самі. Такі друзі не потрібні нікому.

Оцінка
( 3 оцінки, середнє 2.67 з 5 )
Поділитись в соцмережах
Додати коментар