На уроці будемо вивчати числівник як самостійну частину мови. Зокрема зупинимося на лексичному значенні, граматичних ознаках та синтаксичній ролі. А також з’ясуємо, які числівники бувають за будовою та значенням.
Навіщо вивчати числівник?
Про це часто запитують учні. Числівник варто вивчати насамперед тому:
- Щоб правильно говорити про гроші.
Адже якщо скажімо вам потрібні гроші чи ви хочете влаштуватися на роботу і озвучити бажаний рівень зарплати, то вам потрібно використати числівники. -
Щоб правильно формулювати свої бажання.
Якщо ви захочете придбати мобільний телефон і будете просити у батьків або ж будете озвучувати своє бажання то потрібно сформулювати це числівником.
Наприклад:
– iPhone 11 (айфон одинадцятий).
– діапазон цін від 769 до 1169 доларів,
– обсяг мамяті 64 Гб,
– розмір дисплею від 42 до 44 мм.
Говорячи про це, ми вживаємо числівники. -
Щоб усюди встигати і все вчасно виконувати.
Адже якщо ви правильно називатимете час, то вас зрозуміють.
Отож, числа, числа, числа! І там де числа, там обов’язково будуть числівники.
Числівник – це самостійна частина мови, що означає кількість предметів або порядок їх при лічбі.
Відповідає на питання: котрий?скільки?
Наприклад: скільки? 4 (чотири); котрий? 4 (четвертий).
Залежно від значення виділяють такі розряди числівників:
- Перший розряд – це кількісні. Всі кількісні числівники відповідають на питання скільки?
Наприклад: вісім, восьмеро та ін.. - Порядкові відповідають на питання котрий?
Наприклад: восьмий, перший, сотий, сто другий та ін..
Числівник може бути будь яким членом речення.
Домашнє завдання
- За підручником О. П. Глазової – параграф 37, впр. 428.
- За підручником С. Я. Єрмоленко – параграф 54, впр. 452.
- За підручником О. В. Заболотного – параграф 52, впр. 437.