Рік видання: 2019 Нова програма
Автори: Андерсон, Вихренко, Чернінський, Міюс
Видавництво: Школяр
Кількість сторінок: 220
PDF (електронний підручник)
Рівень стандарту
Читати онлайн
Скачати 11-klas-biologija-anderson-2019.pdf
Зміст:
| Шановні одинадцятикласники та одинадцятикласниці! | 3 |
|
Тема 5. АДАПТАЦІЇ |
5 |
| З історїі відкриттів | 6 |
| § 1. Адаптація як загальна властивість біологічних систем | 7 |
| § 2. Загальні закономірності формування адаптацій | 9 |
| § 3. Адаптації на молекулярному рівні організації живого | 13 |
| § 4. Адаптації на клітинному рівні організації живого | 17 |
| § 5. Стратегії адаптацій організмів. Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види | 19 |
| § 6. Адаптивна радіація | 23 |
| § 7. Життєві форми рослинних і тваринних організмів як адаптації до середовища мешкання | 25 |
| § 8. Екологічна ніша як наслідок адаптацій до існування в екосистемі | 27 |
| § 9. Симбіоз та його форми | 31 |
| § 10. Спряжена еволюція (коеволюція) та коадаптація | 35 |
| § 11. Способи терморегуляції організмів | 39 |
| § 12. Основні середовища існування та адаптації до них організмів | 43 |
| § 13. Організм як середовище існування. Взаємовигідне співіснування організмів | 49 |
| § 14. Поширення паразитизму поміж різних груп організмів | 51 |
| § 15. Адаптивні біологічні ритми біологічних систем | 55 |
| Практична робота. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування | 59 |
| Індивідуальні завдання.«Дослідження Гаузе», «Кораблі пустелі», «Мурахи й комахоїдна рослина» | 60, 61, 62 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Адаптації» | 63 |
|
Тема 6. БІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ |
65 |
| З історїі відкриттів | 66 |
| § 16. Поняття про здоров’я | 67 |
| §17. Поняття хвороби | 71 |
| § 18. Сучасний прогрес у боротьбі з хворобами | 75 |
| § 19. Імунітет і його типи | 77 |
| § 20. Імунотерапія та її значення | 81 |
| § 21. Негативний вплив тютюнопаління, алкоголю та наркотиків | 83 |
| § 22. Стрес та його біологічне значення | 87 |
| § 23. Здоровий спосіб життя | 89 |
| Практична робота. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань | 94 |
| Навчальний проект. Особиста програма зміцнення здоров’я | 94 |
| Індивідуальні завдання. «Сучасна терапія онкологічних захворювань», «Малярія» | 95,96 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Біологічні основи здорового способу життя» | 97 |
|
Тема 7. ЕКОЛОГІЯ |
99 |
| З історїі відкриттів | 100 |
| § 24. Екологія як наука | 101 |
| § 25. Екологічні чинники | 105 |
| § 26. Поняття популяції | 109 |
| § 27. Поняття екосистеми | 113 |
| § 28. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах | 117 |
| § 29. Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем | 121 |
| § 30. Агроценози, їхня структура та особливості функціонування | 125 |
| Проект. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних) | 128 |
| § 31. Біосфера як глобальна екосистема | 129 |
| § 32. Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери | 131 |
| § 33. Вчення Володимира Вернадського про біосферу та ноосферу | 135 |
| Індивідуальні завдання. «Корабельний черв’як», «Біоми України» | 139, 140 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Екологія» | 141 |
|
Тема 8. СТАЛИЙ РОЗВИТОК ТА РАЦІОНАЛЬНЕ ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ |
143 |
| З історії відкриттів | 144 |
| § 34. Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні | 145 |
| § 35. Забруднення довкілля, його види та критерії | 149 |
| § 36. Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона | 153 |
| § 37. Антропічний вплив на гідросферу. Охорона водойм | 157 |
| § 38. Антропічний вплив та охорона ґрунтів | 161 |
| § 39. Антропічний вплив на біорізноманіття | 165 |
| § 40. Екологічна політика в Україні | 167 |
| § 41. Стратегія сталого розвитку природи і суспільства | 171 |
| Практична робота. Оцінка екологічного стану свого регіону | 175 |
| Індивідуальне завдання. «Перспективи вироблення біогазу», | 176 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Сталий розвиток та раціональне природокористування » | 177 |
|
Тема 9. ЗАСТОСУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ БІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У МЕДИЦИНІ, СЕЛЕКЦІЇ ТА БІОТЕХНОЛОГІЇ |
179 |
| З історії відкриттів | 180 |
| § 42. Завдання та методи сучасної селекції рослин, тварин і мікроорганізмів | 181 |
| § 43. Значення праць М. І. Вавилова для розвитку селекції | 185 |
| § 44. Сучасна біотехнологія та її основні напрями | 187 |
| § 45. Генетична інженерія в сучасній селекції | 189 |
| § 46. Роль біологічних досліджень у розвитку медицини | 191 |
| § 47. Генетична інженерія людини | 193 |
| § 48. Досягнення клітинної інженерії | 195 |
| § 49. Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм і біологічний захист | 197 |
| Проект | 200 |
| § 50. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації | 201 |
| § 51. Роль біології в розвитку людства | 203 |
| Індивідуальні завдання. «Перепрограмування клітин», «ГМО» | 205, 206 |
| Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології» | 207 |
| Предметний покажчик | 209 |
| Посилання на фото, використані в підручнику | 212 |
| Перелік додаткових джерел наукової інформації, використаних у підручнику | 213 |







